Prefácio: What's up, doc???

Cada dia que passa, aprender a língua inglesa tornar-se importante. Seja por questões de trabalho, de estudos ou pela própria onda de globalização, a verdade é que a língua inglesa ganha importância como uma língua franca, o latim do tempos contemporâneos. E como o estudante de Letras/Inglês se enquandra dentro deste novo mundo??? Com a velocidade e o volume cada vez mais crescente de informações, a sala de aula em se já não basta apenas local de aquisição de informações. Acompanhar as tendências que ajudem na sua formação implica hoje usar outros espaços e momentos. Para isso que surge este blog, como outro local onde os alunos de Letras/Inglês da UNEB (Campus 01) possam dividir e debater opiniões acerca dos temas do nosso curso.

setembro 10, 2008

Vantagens e desvantagens do uso da tecnologia em sala de aula.



Nowadays almost everything that is around us can be technological.The world has changed more and more and news about these technologies appear,to let easier or not our lives.When we talk about teaching,we are sure that there are various kinds of options in technologies that are available,even though it is not so used how should be.On the internet many sites give us opportunities to research how to teach to students,using tools that makes differencesto a better learning.Activities that require tools such as tape recorders,video or computer,are seen like something special and difficult,by many people.When we use a dvd player and a tv like tool to teach a language,we have a kind of technology very useful to that goal like the possibility to listen and see a movie,for example.Therefore this technology could be used many times in the classroom.Another good exemple is the computer, that can show us many possibility interesting to who teach a language.

On the other hand there are some disadvantage,when we use any technology in a classroom,we can note some trobles related to each student in the classroom and also a lack of structure conditions that are found in our way.If we had a classroom wher are students who does not have access to a computer or even to a television,we can not come true everything we want ,using technology.We can take risks of let a part of students out of activities.Besides there are teachers who are not ready to handle technologies and therefore,They would be out of date to that tipe of teaching.

Um comentário:

DR. Xosé Gonzalez (UNEB) disse...

Julius - observe como no título de seu post que você escreveu "DISvantagens", em lugar de "DESvantagens". Sugiro que você cirrija mais tarde... Um abraço do deste "troll", Herr Doktor Xosé Gonzalez

Leituras Sugeridas

  • Antoine Compangon - O Demônio da Teoria / Literatura e senso comum
  • Silviano Santiago - Nas Malhas da Letra
  • Tania Franco Carvalhal - Literatura Comparada (série Princípios)
  • Angélica Soares - Gêneros Literários (série Princípios)
  • Ligia Chiappini Moraes Leite - O Foco Narrativo (série Princípios)
  • Nádia Battella Gotlib - Teoria do Conto (série Princípios)
  • Edwin Gentzler - Contemporary Translation Theories
  • Ferdinand de Saussure - Curso de Lingüística Geral
  • Renata Pallottini - Introdução à Dramaturgia (série Princípios)
  • Merchè Pujol Berché, Luci Nussbaum e Miquel Llobera - Adquisición de Lenguas Extranjeras: Perspectivas Actuales en Europa
  • Michael McCarthy - Discourse Analysis for Language Teachers